1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (3 Votos)
Diego Bernal

Clica na imagem para ver o perfil e outros textos do autor ou autora

Logo se aprende

A elegáncia do reintegracionismo

Diego Bernal - Publicado: Domingo, 23 Mai 2010 01:12

Diego Bernal

Há séculos, nós, galegos e galegas, tecemos peças de roupa ajeitadas para as nossas falas. Vestimenta linda e elegante. Formosa.


O único monarca castelám que levou o apelativo de Sábio, morto de inveja, quijo ter umha para ele. Eis as Cantigas de Santa Maria.

No entanto, em brigas com reis castelhanos perdemos as nossas roupagens e andamos despidos e despidas ao longo de centos de anos.

Felizmente, as nossas vestes fôrom usadas e espalhadas polo mundo inteiro.

Passárom anos, séculos. Coitados e coitadas, ao nos decidirmos a tapar as vergonhas de novo, nom recordávamos ter tido vestuário algum. Aquele surgido do nosso engenho e criatividade já nom nos parecia próprio.

Costumados a trabalhar de teceláns para Castela, tecemos traje esquisito: curto de mangas, longo de perna, cheio de remendos. Um mau farrapo à madrilena.

Com ele afogávamos de calor no Verao, morríamos de frio no Inverno. Esgaçava com facilidade e carecia de originalidade. Cospidinhos à língua espanhola, mas em feios.

Nom obstante, mais cedo do que tarde, descobrimos que, outrora, gastáramos fato de seda que nos assentava que nem umha luva. Logicamente, muitos e muitas de nós quigemos recuperá-lo, como quer qualquer pessoa recuperar seu casaco favorito extraviado, ou roubado, numha noite de esmorga.

Outros, preferírom dizer que já nom estava em voga, que esquecêssemos isso. Argumentavam que o novo trajo fora feito polo povo galego e nom fazia sentido recuperarmos o velho.

Porém, nós, com teimosia, sentíamos o recendo do nosso orgulho naquelas calças, a beleza da nossa identidade naquela chambra, a liberdade da nossa inteligência naqueles socos. Aquilo nem era velharia nem estrangeirice, éramos nós, o povo galego, utópicos alfaiates!


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.