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Roberto Laxe

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A Velha Toupeira

Revolución no mundo árabe

Roberto Laxe - Publicado: Quinta, 03 Março 2011 01:00

Roberto Laxe

Agora que os ventos da agresión imperialista en Libia semellan coller folgos, diante da revolucion que esta a acontecer, é preciso non perder de vista o que esta a acontecer no mundo árabe; o imperialismo ianqui e europeo non queren garantir ningun direito, a excusa da "axuda humanitaria" é iso, umha escusa.


Mas tampouco son contra Gadaffi, o seu obxectivo non é outro que restaurar a legalidade burguesa, institucional, rota pola proceso revolucionário aberto pola mobilizacion das masas, para garantir os contratos asinados co dictador.

Agora todos os imperialistas afastanse dos dictadores que non há tanto eran os seus amigos. Non ha mais dun mes que o pobo de Tunisia derrumbara a dictadura de Ben Ali e exixia a disolución do seu partido, cando todos os gobernos europeos comezaran a falar do dictador, ocultando que non facia moito tempo sentabase na mesma internacional que "demócratas" como Zapatero e o PSOE. O mesmo acontecía con Mubarack e o seu partido.

Do dia á noite pasaron de serem os nosos "amigos", como definiu a Mubarack hai poucos meses Obama nun discurso no Cairo, a ser odiados "dictadores".

Mas o rexime Libio ten as suas especifidades. Bem Ali ou Mubarack foron postos nos gobernos dos seus países para derrotar o camiño comezado pola independência. Em Tunisia para desmontar as conquistas da era Burguiba e vender o país ao FMI e a Union Europea, o outro para pechar as alianzas com Israel e desmontar o pouco que quedaba em pé da era Nasser.

Nos dous casos nunca tiveron problemas co imperialismo, eran os seus axentes directos, e poren os seus "amigos".

O caso Gadaffi é distinto. O rexime Libio foi durante anos a "bestia negra" do imperialismo, e especialmente o ianqui que chegou a bombardear Tripoli, asesenando a familiares de Gadaffi.  O longo dos anos a presion imperialista, especialmente anglosaxona, foi brutal, com bloqueos navais e econômicos, e ameazas constantes de intervencion.

Gadaffi, pola sua banda, presentabase como un adalid do antiimperialismo, do "socialismo" o estilo árabe, e por elo era acusado de financiar o terrorismo.

Isto rompeu trás a caída do Muro de Berlin, e sobre todo no proceso polo atentado Lockerbie, do que acusaron ao rexime líbio de estar trás ele. O atentado foi unha bomba que destruiu un avion comercial em Escocia. O xuizo em Gran Bretaña contra un cidadan líbio foi un xuizo a todo o rexime. E Gadaffi, no cadro da perda dos apoios na URSS que lle enviaba armas e apoio loxistico (a sua aviacion hoxe esta composta por vellos MIG rusos), cedeu ás presions.

O rexime Libio e Gadaffi admitiram e confesou todo o que querían a troques do levantamento dos bloqueos e da presion occidental, e sobre todo abriu as portas do seu petróleo ás multinacionais europeas e norteamericanas. As petroleiras europeas entraron a saco no pais norteafricano, e Gadaffi pasou de ser "a bestia negra" a ser un bo aliado... ate o punto de que fixose moi bo amigo do presidente mais vergoñento de Europea, Berlusconi e accionista de empresas italianas emblemáticas como a FIAT.

Isto permitiu a poboacion líbia umha mellora sensible da sua renda per capita, 14 mil euros o ano, fronte aos 5000 em Exipto, por exemplo. Libia é un dos países com menos poboacion do Norte de Africa, mas com mais petróleo da zona, o que lle permite certas concesions á poboacion.

O que acontece em Libia demonstra que a relacion entre revolucion e pobreza non é mecânica nin lineal. O país côa renda per capita mais alta do Norte de Africa é onde a revolucion esta a adquirir un contido máis profundo e menos controlado.

As razons moi variadas, mas a primeira é o caracter ultrapersonalista do rexime, xurdido dun proceso "revolucionário", dun golpe contra umha monarquia semi feudal, que lle deu un marcado caracter non burguês. Non era umha burguesia quen dominaba o estado, senon umha familia ligada ao "dirixente".

No caso de Tunesia ou de Exipto si há umha burguesia que no seu momento apoiaron as dictaduras, enriqueceronse, e cando viron que as masas non soportaban máis, moveronse, illaron aos dictadores, e convertironse em "democratas", co apoio dos imperialistas.

A lexitimidade do exercito líbio, ao invés que o Tunesiano ou o exipcio, viña da súa ligazon ao derrubamento da monarquia semi feudal, do seu caracter progresista. Por isso, o exercito líbio desmoronouse desde os primeiros dias, entregando as armas á pobacion, mentras que em Exipto a disciplina, a cadea de mando, non rompeu em ningum intre. Era e é o exercito da burguesia exipcia, e el mismo é parte desa burguesia a través do complexo militar industrial, com estreitas relacions co imperialismo ianqui.

Desde o primeiro dia apareceron oficiais e soldados líbios que negaron disparar contra a poboacion, houbo desercions na aviacion, na Armada ou no exercito de terra, e a poboacion contou com armamento, mesmo pesado (tanques e artillería) desde os primeiros dias da revolta, especialmente em Bengasi, Tobruck, etc. De feito, Gadaffi mesmo non fiaba no exercito e contratou, segun informacions, 5000 mercenarios para defender o seu poder e atacar á pobacion.

E xá sabemos que acontece cando nun estado o Exercito rompe a cadea de mando, cando as ordes do Xeneral em Xefe –Gadaffi- non son atendidas pólos oficiais e a tropa; é o principio do fin do estado, pois o exercito é a súa columna vertebral. Pode faltar a policia, pode non existir concellos, mesmo o parlamento,... Mas non se concibe un estado sem exercito. Como definían todos as testemuñas, "era o caos". Mas como dixo Mao, "é o caos, mellora a situación".

No caos comezan a darse procesos de autoorganizacion da poboacion para garantir as necesidades sociais básicas. Nas cidades que van sendo liberadas da dictadura comezan a aparecer comitês e milícias populares que as organizan - como aconteceu em Tunisia cando a policia pasou a facer pogroms nos Barrios, que a xente comezou a organizarse para defenderse-. Son os embrions dun duplo poder dentro do pais; por umha banda un rexime cada vez mais illado, por outra, umha poboacion que tem que seguir comendo, indo o medico, traballando, etc. etc. e para garantilo, dado que o estado/rexime desaparece, organizase em comisions, asembleas, comitês, ou como se chamen.

Alguns exemplos históricos na Rusia revolucionaria foron os Consellos de Obreiros, Soldados e Campesinos, na Alemaña da revolucion do 19 foron os Consellos de Obreiros e na Armada de Mariñeiros, na España revolucionaria foron as Xuntas revolucionarias, as Milicias antifeixistas, em Franza é tradicional a Comuna, a mais coñecida a de París de 1871, que tomou o poder na cidade baixo o mando co Comité Central da Garda Nacional trás a derrota do exercito francés da Guerra Franco Prusiana. Em Portugal em 1974 foron as Comisions Operárias e as Comisions de Moradores, xunto com sectores do MFA (Movimento das Forzas Armadas) e o SUV (Soldados Unidos Vencerán).

Em todos os casos, son xeitos nos que a poboacion, diante da desaparicion do estado na revolta popular, organizase para garantir as necesidades básicas, a distribucion de alimentos,  os servizos esenciais, etc., e por isso constituen un embrion de poder obreiro e popular, porque supoen un xeito de organizacion democrática baseada na participacion e o control directo das masas na resolucion das suas necesidades. A tarefa é desenvolvê-los, enche-los de contido, darlles mais tarefas na organizacion da sociedade.

Isto son os primeiros pasos, confusos e caóticos, dunha revolucion. Porque a pouco que os sectores da burguesia e o imperialismo teñan tempo de reorganizarse, de pensar, comezaran a reconstruir o estado baixo uns critérios opostos polo vértice á democracia directa que supoen as comisions e as milícias populares, e mais cedo que tarde tentaran disolver as organizacions de democracia directa construídos pólas masas, para sustituilos pola democracia representativa, parlamentaria, que caracteriza un rexime burguês.

O choque é inevitable, mas a sua resolucion depende dun feito que hoxe non aparece por ningures, umha direccion politica que faga consciente o que as masas líbias estan a facer inconscientemente, empurrados pola necesidade, a autoorganizacion.

A burguesia, local e a imperialista, si saben o que queren, ainda que polo momento non podan facelo pola presion e a mobilizacion social, aplicar a máxima "lampedusiana" de "mudalo todo para que nada mude", e reconvertir o proceso na construccion dun novo estado que garanta os negócios, o saqueo das riquezas. Isto significa derrotar ás masas, desarmalas (ningun poder burguês pode admitir que a poboacion teña armas no seu poder) e impor un novo rexime que manteña a opresion e a explotacion.

Que o fagan pola via dun golpe de estado dentro dun tempo ou pola via da reaccion democrática froito dunha intervencion militar, é dicer, dando "liberdades" formais, direito a votar o seu explotador cada catro anos, para manter a dictadura do capital. No podemos esquecer que em Tunisia, Exipto ou Marrocos existia, e existe, umha apariencia de democracia, com partidos e parlamentos. De feito, como se din o comezo, o partido de Bem Ali e o de Mubarack sentabanse em cadeiras co PSOE e partidos "socialistas".

A poboacion traballadora Libia, como a Tunesiana ou exipcia, xunto co resto do mundo árabe teñen un reto por diante que van precisar do apoio da clase traballadora de todo o mundo: derrubar ate o final as suas dictaduras, que non lles rouben como fixeron no Estado Español, o que tanta sangue e sudor costou lograr, e avanzar na sua segunda independência, a verdadeira independência do capitalismo imperialista, e isso só pode facerse desde a ruptura cós capitalistas locais e extranxeiros, da sua expropiacion para pór as riquezas ao servizo da resolucion das necesidades sociais.

A intervencion imperialista só pretende roubar lle á pobocion traballadora líbia os froitos da revolucion, por isso non teñen nada que esperar dos exércitos imperiais; o invés, a sua presencia só provocará mais morte, destruccion e explotacion. Fan bem em rexeitar, como xá fixeron desde Libia, a intervencion imperialista, e manter a súa loita independente ata acabar côa dictadura de Gadafi.

Mal que lle pese á post modernidade tudo isto é camiñar na senda da transformacion socialista da sociedade, que a realidade demonstra que tem que ser tendendo á unificacion nuns procesos que estan unidos, o que comenzou em Tunisia desenvolveuse em Exipto, Iemen e Bahrein, levase por diante a Gadaffi e o rexime Libio, e esta ás portas em Marrocos, Iraq, Alxeria. A unidade na loita da clase traballadora e os pobos árabes têm un nome e un obxectivo: Federacion de Republicas Arabes Socialistas.

Galiza, 2 de marzo do 2011

http://esquerdalternativa.blogspot.com/


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