1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 Votos)

LeonelaRelysCuba - Cubainformación - A destacada pedagoga cubana Leonela Inés Relys Díaz, criadora do método de alfabetizaçom 'Yo, sí puedo' ('Sim, eu posso'), com que aprenderom a ler e escrever mais de oito milhons de iletrados no mundo, favorecidos pola vocaçom solidária da Revoluçom Cubana, faleceu em La Habana no último dia 7 de janeiro, vítima do cancro.


Quando se fale da vocaçom de ensinar nom poderá obviar-se a Doutora Leonela, nascida em Camagüey a 20 de abril de 1947, e quem com apenas 15 anos se somou ao exército de alfabetizadores que em 1961 convertirom Cuba no primeiro país livre de analfabetismo e depois, com o seu peculiar engenho, criou o mencionado método de alfabetizaçom.

Converteu-se na coordenadora geral desse labor em Haiti e posteriormente na República Bolivariana de Venezuela, e contribuiu à implementaçom do programa noutros países como a Bolívia, Nicarágua, Panamá, República Dominicana, Guiné Bissau e a Colômbia. O método foi contextualizado com apoio de especialistas em mais de 30 naçons.

Polo resultado do seu trabalho, a UNESCO entregou a Cuba a Mençom Honorífica 'Rey Seijong' e posteriormente o Prémio 'Rey Seijong'.

A Doutora Leonela representou a nossa pátria em distintos congressos e eventos nacionais e internacionais, alcançou a categoria de Doutora em Ciências Pedagógicas e publicou mais de 20 livros para a educaçom.

Militante do Partido Comunista de Cuba, na sua frutífera vida laboral recebeu múltiplas condecoraçons, entre as que destacam as ordens 'Frank País' de Primeiro e Segundo Grau, que outorga o Conselho de Estado da República de Cuba, assim com a ordem 'Ana Betancourt' e as medalhas Trabalhadora Internacionalista, Comemorativa 40 Aniversário das FAR e 'José Tey', assim como o título de Heroína do Trabalho da República de Cuba.

Igualmente, pola sua contribuiçom à alfabetizaçom no mundo, foi merecedora de reconhecimentos outorgados pola Venezuela, Panamá, Estado espanhol, Nicarágua, Argentina e Haiti, entre outros muitos países.


Diário Liberdade é um projeto sem fins lucrativos, mas cuja atividade gera uns gastos fixos importantes em hosting, domínios, manutençom e programaçom. Com a tua ajuda, poderemos manter o projeto livre e fazê-lo crescer em conteúdos e funcionalidades.

Microdoaçom de 3 euro:

Doaçom de valor livre:

Última hora

Quem somos | Info legal | Publicidade | Copyleft © 2010 Diário Liberdade.

Contacto: info [arroba] diarioliberdade.org | Telf: (+34) 717714759

Desenhado por Eledian Technology

Aviso

Bem-vind@ ao Diário Liberdade!

Para poder votar os comentários, é necessário ter registro próprio no Diário Liberdade ou logar-se.

Clique em uma das opções abaixo.